Hvordan kommer vi videre med flere måltider om dagen til vores lille datter?

7. april 2011

Alder:
7 mdr.

Hvordan kommer vi videre med flere måltider om dagen til vores lille datter?

Hej igen:o)

Har brug for din vejledning til, hvordan vi kommer videre med flere måltider om dagen til vores lille datter.

Indtil nu har hun fået 2 måltider om dagen ud over amningen. Vi startede på fast føde, da hun var ca. 5 mdr gammel. Men Nanna har altid været så nem. Hun har sovet fint og taget godt på af amning, så hun havde som sådan ikke brug for andet mad.

Den sidste mdr har hun så fået grød til middag ca kl 11 og kartoffelmos med grøntsager kl ca 1730. Vi er nu startet med kød.

Ellers ser dagen sådan ud:

Ammes ca. kl 8
Grød ca kl 11
Ammes inden middagslur kl ca 12 (hun vil ammes)
Ammes ca kl 15
Kartoffelmos ca kl 1730.
Ammes og puttes ca kl 19
Natammes ca kl 2230 (hun vågner ikke selv til det)

Så sover hun som regel til kl 7. Her har jeg prøvet at ...

Annonce

... indføre morgenmad med os andre. Har prøvet med A38 og alm frugtyoughurt men det nægter hun. Hun vil først ammes omkring kl 8 hvor hun så falder i søvn.

Hun spiser jo ikke om natten, så det kan jo ikke være derfor, hun ikke er sulten. Hvordan kommer jeg videre med næste måltid?

Min egen sundhedsplejerske sagde for 1 mdrs tid siden, at hun sagtens kunne nøjes med de 2 måltider indtil 8 mdr. Vi skulle bare variere hendes mad og introducere hende for kød. Hun er meget glad for grød (havregrød, øllebrød osv) og kartofler, så det er ikke fordi hun ikke kan lide fast føde. Hun smager også meget gerne, på det vi spiser.

Generelt virker hun bare glad og tilfreds. Hun vejer 8 kg nu. Har taget ca 200 g på den sidste mdr. Er dette ok?

På forhånd tak fo hjælpen:o)

Kærligst

Jannie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det går bare rigtig godt med vores datter :) Vi har ingen kamp ved sengetid længere, hun er endelig begyndt at gå selv og hun stortrives.

Tak, Cecilies mor