Brev:
Hvordan kommer vi videre med flere måltider om dagen til vores lille datter?
7. april 2011
Alder:
7 mdr.
Hej igen:o)
Har brug for din vejledning til, hvordan vi kommer videre med flere måltider om dagen til vores lille datter.
Indtil nu har hun fået 2 måltider om dagen ud over amningen. Vi startede på fast føde, da hun var ca. 5 mdr gammel. Men Nanna har altid været så nem. Hun har sovet fint og taget godt på af amning, så hun havde som sådan ikke brug for andet mad.
Den sidste mdr har hun så fået grød til middag ca kl 11 og kartoffelmos med grøntsager kl ca 1730. Vi er nu startet med kød.
Ellers ser dagen sådan ud:
Ammes ca. kl 8
Grød ca kl 11
Ammes inden middagslur kl ca 12 (hun vil ammes)
Ammes ca kl 15
Kartoffelmos ca kl 1730.
Ammes og puttes ca kl 19
Natammes ca kl 2230 (hun vågner ikke selv til det)
Så sover hun som regel til kl 7. Her har jeg prøvet at indføre morgenmad med os andre. Har prøvet med A38 og alm frugtyoughurt men det nægter hun. Hun vil først ammes omkring kl 8 hvor hun så falder i søvn.
Hun spiser jo ikke om natten, så det kan jo ikke være derfor, hun ikke er sulten. Hvordan kommer jeg videre med næste måltid?
Min egen sundhedsplejerske sagde for 1 mdrs tid siden, at hun sagtens kunne nøjes med de 2 måltider indtil 8 mdr. Vi skulle bare variere hendes mad og introducere hende for kød. Hun er meget glad for grød (havregrød, øllebrød osv) og kartofler, så det er ikke fordi hun ikke kan lide fast føde. Hun smager også meget gerne, på det vi spiser.
Generelt virker hun bare glad og tilfreds. Hun vejer 8 kg nu. Har taget ca 200 g på den sidste mdr. Er dette ok?
På forhånd tak fo hjælpen:o)
Kærligst
Jannie